Help me!

Discussion in 'Spigot Help' started by miguelfierro_99, May 1, 2015.

1. Hello.

I have a server for people when enter in my network, the server is to login or register. I use AuthMe as plugin for it.
    The problem is that when 20 people enter, the server goes horribly wrong.

How can I remove the lag? My authme doesn't conected to MySQL.

(Sorry, I don't know much english.)

• Like Like x 2
  2. We don't use multi-worlds in this server any we use essentials...

3. Very easy... Very very easy... Is simple you need to set more RAM and control the CPU, when your Authme server is lagged your CPU is posible that have 100% If is this the problem you need to set Authme Server alone in one machine ;)

• Like Like x 2
    • Agree Agree x 1
  4. Or change to xAuth, i've had a lot of problems with AuthMe even with MySQL enabled and with xAuth all the lag dissapeared

• Agree Agree x 2
  5. online-mode: true
    if not, change authme or buy a machine for it

• Agree Agree x 1
  6. Buy a server with a lot of ram and slots
    MIGUELLLL

7. I changed mi authme server to a new machine...

This machine has 16GB

The server is more lag...

Help pls ;(

8. Can you be more specific?
    Tell me your machine specs, are you using authme with MySQL enabled?, how about your spigot.yml file (you should set view distance to 1), and it's your bungeecord server on the same machine as your authme lobby?

• Agree Agree x 1
  9. The Machine Have 16GB and MySQL is in false. and Bungeecord is not in the same machine.

10. Spanish;
    Es un VPS de 16GB. No es culpa de eso el lag.
    El authme un no está unido a MYSQL. Sí yo uno ahora el AuthMe a la base de datos tendrían que volver a registrarse mis users.
    Se me olvido cambiar el view-distance luego lo hago.
    El server esta en otra maquina que em bungeecord. Y el spigot.yml esta en BungeeCord: true solo eso se ha cambiado.

#10 miguelfierro_99, May 3, 2015
    Last edited: May 3, 2015
  11. Puedo ayudarte a transferir la base de datos a MySQL, te enviare un script para hacerlo y las instrucciones para mudar el archivo sql a una base de datos
    Otra cosa, un VPS? Esta en OVH? Porque posiblemente te haya tocado un nodo muyy saturado y recuerda Minecraft demanda mucha potencia del procesador cosa que no puedes explotar en un vps :p

12. El VPS es de una empresa que los host ea en OVH

13. Authme no conecta con nuestra Base de Datos, es muy raro, pero xAuth si, pero tenemos miedo de perder casi 200 Mil usuarios registrados.

14. Es extraño, yo si he tenido problemas para configurarlo en modo MySQL pero todo es cuestión de leer bien la documentación.
    Tu archivo esta en formato plano, puedes darle copiar varias veces y probar las configuraciones, si logras conectar con MySQL enviame un pm para darte el script de migración de authme

15. Un vps. La cpu son mierdas. Normal que te vaya con lag. Coje un Intel Xeon E3 por lo menos para correr sin lag.

16. Ya lo hemos arreglado señores

• Like Like x 1
    • Agree Agree x 1